De Thaise Grill in 4 stappen

Heeft u de TomYang BBQ gekocht en wilt u snel starten? Lees de 4 stappen voor de Thaise Grill, bekijk onze video en lees de boodschappenlijst hieronder:

Stap 1: bereid de soepbasis
Plaats de TomYang BBQ op de tafel, doe de stekker in het stopcontact en draai de thermosstaat naar stand 2. Vul een schenkkan water van 1 liter tot driekwart vol en voeg 2 eetlepels soja en 2 eetlepels vissaus toe. Het water voor de soep krijgt een lichtbruine kleur een licht zoute smaak. Let op dat je het soepwater niet te zout maakt, de ingrediënten die je op de grillpan bereidt, voegen namelijk ook smaak toe aan de soep. Vul vervolgens de soepring tot ongeveer 1 cm onder de middelste ring. TIP: Kies voor Soja zonder toegevoegde suikers.


Quick Start stap 1 - TomYang BBQ

Stap 2: vul de soep met groenten
Plaats uw groenten naar keuze in de soep-ring. Op de foto ziet u sla, wortel, champignons en maïs. Ook eieren en caloriearme (rijst)noedels smaken heerlijk in de soep. Voor meer ingrediënten en inspiratie zie onze boodschappenlijst.


Quick Start stap 2 - TomYang BBQ

Stap 3: het grillen
Na slechts enkele minuten bereikt de TomYang grill de juiste temperatuur voor het grillen van uw vlees, vis en groenten naar keuze. Hiervoor is geen boter of olie nodig. Varieer met meerdere soorten vlees, vis en groenten naar keuze voor een smakelijke proeverij. Grillkaas kan ook heerlijk zijn!


Quick Start stap 3 - TomYang BBQ

Stap 4: opgieten en genieten!
Giet af en toe een eetlepel water uit de soepring over de TomYang grill. Dit houdt uw grillvlees, -vis en groenten lekker sappig en voert de aroma’s door naar de soep. Dit zorgt voor de unieke smaaksensatie van de Thaise Grill en Hot Pot en is bovenal erg gezond. Er gaan geen simpelweg vitaminen uit uw vlees, vis en groeten verloren.


Quick Start stap 4 - TomYang BBQ

Deze vier stappen zijn ook zichtbaar in de video "Hoe werkt de TomYang BBQ?" :


Boodschappenlijstje voor 4 personen

Het bereiden van een gezonde Thaise Grill en Hot Pot is gemakkelijk. Voor het beste resultaat adviseren wij u om biologische producten en natuurlijke ingrediënten te gebruiken. Houd hierbij rekening met 150 tot 200 gram vis en vlees per persoon. Ontvangt u gasten? Neem voor de BBQ contact met uw gasten op en vraag naar hun voorkeur. Houden zij van vlees, vis of zijn ze wellicht veganist? Hier kan u gemakkelijk rekening mee houden. TomYang BBQ is ook bijzonder geschikt voor personen die intolerant voor gluten zijn. Let hierbij  bij de inkoop van uw producten en vermijd Chinese Mie en de traditionele Aziatische oestersaus aangezien deze gluten bevatten. Chinese rijst mie kan natuurlijk wel.

Snijtechniek voor rund- en varkensvlees 
Als u echt indruk wilt maken op uw gasten, knip dan uw vlees met een cutter. Zo krijgt u het beste resultaat. Plaats het vlees voor het snijden een uur in de vriezer zodat het vlees goed koud is. Iets bevroren mag maar niet te. We willen namelijk niet de kwaliteit van het vlees verliezen.

Gebruik het volgende boodschappenlijstje:
  • 200g rundvlees (biefstuk, entrecote, rosbief)
  • 200 g varkensvlees (zwoerd, filet, buik)
  • 200g kip 200 g vis / garnalen
  • 100g Grill kaas
  • Soepgroenten voor 2 liter groentesoep
  • Groenten: kool, paksoi, courgette, champignons, paddenstoelen, wortelen, maïskolven of baby maïs, taugé, bamboescheuten.
  • Voor de bijgerechten: rijstnoedels, udon of mie (direct te bereiden in de soep), jasmijn
  • Rijst.  

Voor het grillen 
Grill kaas, vlees en vis (in reepjes gesneden / plakken), ...

Voor het grillen en koken
Maïskolven, champignons, paddenstoelen, garnalen, courgette, ...

In de soep 
Paksoi, snijbiet, Chinese kool, taugé, Aziatische noedels, udon noedels, bamboescheuten, ei, soepgroenten, koriander, kool, peterselie.

 


Eet smakelijk!





| Meer

Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.

De waardering van www.tomyang-bbq.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.7/10 gebaseerd op 6 reviews.